Ruim zevenhonderd medewerkers van Trigion hebben de workshop hostmanship gevolgd sinds moederbedrijf Facilicom Services Group ruim 2,5 geleden begon met een omvangrijk programma om medewerkers te trainen in hostmanship. Sinds 2011 zijn meer dan vierduizend Facilicom-medewerkers nu getraind in hostmanship.
Van de zevenhonderd medewerkers van Trigion die de training hebben gevolgd werkt het merendeel bij Receptie Services. “Entreemanagement en een gastvrij onthaal vormen vaak de eerste indruk voor gasten en medewerkers. Daarin ligt dus een belangrijke rol voor de receptioniste”, vertelt Leonie Eggens namens de werkgroep hostmanship binnen Facilicom. Trigion heeft zich voor 2014 ten doel gesteld nog meer medewerkers te trainen op hostmanship. Daarom heeft het een module hostmanship ontwikkeld die kan worden gegeven middels begeleiding ‘on the job’. Dit wordt momenteel uitgerold.
Bij schoonmaakbedrijf Gom hebben ruim tweeduizend medewerkers de training gevolgd en cateringtak Prorest begon al in 2010 met het Passie voor Service-programma. Dit programma is nu doorvertaald naar een hostmanshiptraining. Bij elkaar opgeteld zijn nu op 70 procent van alle cateringlocaties medewerkers getraind in Passie voor Service of hostmanship.
Facilicom Facility Solutions ziet hostmanship als een belangrijk element bij integrale dienstverlening, waarin iedereen binnen het team medeverantwoordelijk is voor de gehele dienstverlening. “Bij alle opdrachtgevers waar integraal wordt gewerkt is daarom veel aandacht voor hostmanship. Bij alle divisies van Facilicom is het besef dan ook groot dat hostmanship er aan kan bijdragen onze dienstverlening op een hoger niveau te krijgen”, besluit Leonie Eggens.