SALTO Systems neemt specialist in automatische gezichtsherkenning Cognitec over

SALTO Systems neemt specialist in automatische gezichtsherkenning Cognitec over

SALTO Systems heeft specialist in automatische gezichtsherkenning Cognitec overgenomen. De technologie is onder meer toepasbaar voor digitale legitimatie.

Het hoofdkantoor van Cognitec is gevestigd in Duitsland en het bedrijf heeft ook kantoren in Australië, Spanje en de Verenigde Staten, inclusief een groot team van onderzoekers en ingenieurs die zich volledig toeleggen op R&D in het Duitse hoofdkwartier.

Het portfolio van Cognitec bevat oplossingen voor het zoeken van gezichtsafbeeldingen in databases, het onderzoeken van opgenomen video’s, het real-time screenen van video’s, het analyseren van mensen, grenscontrole, het vastleggen van foto’s volgens ICAO-normen en het beoordelen van de kwaliteit van gezichtsafbeeldingen. Het vlaggenschip van het bedrijf, het FaceVACS-algoritme, wordt voortdurend gevalideerd door het NIST (National Institute for Standards & Technology) via prestatietests.

Sinds de oprichting in 2002 heeft Cognitec samengewerkt met overheidsinstanties, wetshandhavingsinstanties en commerciële klanten in ruim vijftig landen. De Duitse grenspolitie gebruikt bijvoorbeeld Cognitec technologie om geautomatiseerde paspoortcontroles en biometrische foto-opname binnen het EES (European Entry-Exit System) te faciliteren.

“De samenwerking met Cognitec geeft SALTO de mogelijkheid om opkomende biometrie, gezichtsherkenning en kunstmatige intelligentie technologieën in onze producten en platformen te integreren en zo nieuwe oplossingen en diensten te creëren die aan al onze klanten ten goede komen”, zegt Marc Handels, Chief Technology Innovation Officer van SALTO Systems.

“De technologie van Cognitec is zeer compatibel en integreerbaar in de SALTO productportfolio van toegangscontrole, slimme lockers en boekings- en ticketing oplossingen. De integratie van toepassingen zoals contactloos inchecken en toegang zonder fysieke sleutels zal de SALTO klantervaring verbeteren, of het nu gebruikt wordt in bedrijven, woningen of vrije tijd en fitness.”