Securitas en AGN continueren samenwerking

Securitas en AGN continueren samenwerking

Afnemers van de Alarmgroep Nederland (AGN) zijn ook de komende vier jaar verzekerd van beveiliging op afstand vanuit het Securitas Operations Center (SOC) in Geldrop. Vrijdag 15 maart hebben Securitas en AGN de overeenkomst getekend en de samenwerking met vier jaar verlengd tot en met 2022.

Onderdeel van de service van de AGN naar haar afnemers is onder meer de dienstverlening vanuit het recent vernieuwde Securitas Operations Center. Vanuit het SOC worden de panden en persoonlijke eigendommen van de afnemers met de nieuwste technologieën beveiligd. De alarmcentrale is koploper in de regie over preventieve en toekomstbestendige veiligheidsoplossingen en een centrum waarin optimaal samenspel tussen Customer Service Operations en Support en Data Analytics centraal staat.

Leo Lancker, voorzitter van de AGN, is verheugd over de verlengde samenwerking met Securitas. “De dienstverlening van het SOC is een belangrijke aanvulling op de service en dienstverlening van onze leden. Samen met Securitas zijn wij in staat de snel opvolgende veranderingen in het veiligheidslandschap het hoofd te bieden en onze dienstverlening 24/7 te laten aansluiten op de behoefte van onze afnemers”, aldus Lancker.

De AGN is een samenwerkingsverband tussen meer dan dertig kwalitatief hoogwaardige en gecertificeerde technische beveiligingsbedrijven die gespecialiseerd zijn in inbraaksignalering, toegangsbeheer, camerabewaking, brandbeveiliging en domoticasystemen. De AGN-leden werken onderling intensief samen op het gebied van bijvoorbeeld productinkoop en kennisuitwisseling. Het samenwerkingsverband kan daardoor een totaalpakket aan beveiligingssystemen bieden met een landelijke dekking en toch maar één aanspreekpunt.

Securitas zal vanuit haar Securitas Operations Center (SOC) in Geldrop de afnemers van de AGN voornamelijk op afstand beveiligen. Binnen het SOC zijn de Particuliere Alarm Centrale, het Video Monitoring Center, de High Security Room, de dispatch afdeling voor Securitas Mobile en het Inbound Call Center gevestigd. De dienstverlening bestaat onder meer uit traditionele monitoring, alarmopvolging, videodienstverlening en de 24/7 bereikbaarheidsservice. De vestiging is eind 2017 volledig gemoderniseerd en nieuwe ICT-oplossingen zijn geïmplementeerd.