Serge Spolspoel nieuwe directeur EVVA Nederland

Serge Spolspoel nieuwe directeur EVVA Nederland

Serge Spolspoel is benoemd tot directeur van EVVA Nederland als opvolger van Charél Nijhuis. De in België geboren Spolspoel (51) is sinds juli 2008 al directeur van de EVVA-vestiging in België.

Spolspoel begon na zijn afstuderen van de High School ICHEC te Brussel in 1986 als Key Account Manager bij Guilbert. Twee jaar later maakte hij de overstap naar Kyocera en werd hier bevorderd tot Sales Manager. Als directeur van EVVA Nederland neemt hij de leiding op zich van de vestiging in Hengelo. In zijn nieuwe functie werkt hij nauw samen met zijn Nederlandse collega’s Rick Baayens, Hoofd Binnendienst & Technisch Bureau, Nico Hesselink, Hoofd Productie en Arno Scholten, Controlling & Accounting.

“Serge Spolspoel is al vele jaren actief bij EVVA en in beslissende mate betrokken bij de succesvolle positionering op de Belgische markt”, licht Stefan Ehrlich-Adám, CEO van de EVVA Groep, de benoeming van Serge Spolspoel toe. “Hij is een ervaren professional met een grote teamgeest. Hij heeft jarenlang nauw met onze vroegere Nederlandse directeur samengewerkt en kent de markt dankzij zijn jarenlange ervaringen uitstekend. Hij zal het groeibeleid van EVVA in België en Nederland verder voortzetten.”

Spolspoel begint overtuigd aan de nieuwe uitdaging: “Er wacht mij een veelzijdige uitdaging, een nieuwe challenge, die ik graag aanneem.” Zijn besluit om zijn activiteiten verder uit te breiden, argumenteert hij als volgt: “EVVA is met bijna honderd jaar een echt traditioneel familiebedrijf. Zijn veelzijdige producten hebben voor elke markt de passende oplossingen te bieden. Ons uitgebreide mechanische en elektronische productassortiment vervult me met trots en is het geheim achter ons succes.” Zijn reeds twintig jaar opgedane managementervaring kan hij heel eenvoudig verklaren: “Ik ben ervan overtuigd dat we ondanks onze verschillende culturen gemeenschappelijk onze doelen kunnen bereiken. Bovendien hecht ik veel waarde aan het welzijn van elke afzonderlijke medewerker. Dat helpt ongetwijfeld om succes te boeken.”