Congres over ‘omdenken’

Congres over ‘omdenken’

Trigion hield 9 oktober in het prachtige museum Hermitage in Amsterdam een congres over ‘omdenken’. De ruim tweehonderd deelnemers konden kennis maken met wat met deze trend wordt bedoeld. Centraal staat een nieuwe manier van inkopen van diensten, die onder andere de NS hanteert.

Hierbij worden leveranciers niet uitgenodigd om tegen een zo laag mogelijk bedrag een kant en klaar bestek in te vullen, maar werken opdrachtgever en opdrachtnemer in nauwe samenwerking naar een optimaal resultaat toe. Problemen worden omgezet in kansen en leveranciers worden gestimuleerd om te excelleren in innovatie. Bovendien wordt optimaal gebruik gemaakt van de bij de leverancier aanwezige kennis. Het resultaat is veelal een product met een hogere kwaliteit, een lagere prijs en een grotere tevredenheid bij zowel klant als leverancier.

Tijdens het congres werd ook ingegaan op de toenemende dreiging van cybercrime. Niet alleen wordt hierdoor jaarlijks voor 1000 miljard dollar (bron: Symantec) directe schade aangericht; er hangen ook zeer hoge boetes in de lucht als bedrijven door slechte beveiliging persoonsgegevens kwijt raken. Om cybersecurity te stimuleren reikt Hoffmann Bedrijfsrecherche jaarlijks een Cyber Security Award uit. Dit ging dit jaar naar Schiphol Group voor de awareness campagne Cybersecurity, die de ruim tweeduizend medewerkers van Schiphol bewust moet maken van cyberdreigingen in zowel de zakelijke als de privéomgeving.

Verder sprak Joris den Bruinen van The Hague Security Delta over de steeds omvangrijkere samenwerking van instanties en bedrijven op veiligheidsgebied, die de participanten ook individueel sterker moet maken. De dag werd afgesloten met een humoristische presentatie over hoe ‘ja maar’ omgezet kan worden in ‘ja en’, dus hoe bezwaren zijn om te buigen in mogelijkheden.