Tyco Integrated Fire & Security opent Retail Experience Centre

Tyco Integrated Fire & Security opent Retail Experience Centre

Tyco Integrated Fire & Security heeft haar eerste Retail Experience Centre in Europa geopend. Het centre geeft retailers inzicht in de zakelijke voordelen van de verschillende store performance-oplossingen. Het Retail Experience Centre bevindt zich in het hart van de Europese mode-industrie, bij Fashion House Düsseldorf, een belangrijke locatie voor mode-retailers wereldwijd.

Het Retail Experience Centre is een toegankelijke locatie voor retailers vanuit de EMEA-regio om Tyco’s innovatieve Store Performance Platform te ontdekken. Het platform biedt een brede reeks aan intelligente oplossingen die gebaseerd zijn op True Vue-software. Tyco kan in het centre demonstreren hoe haar oplossingen zorgen voor multi-channel retailing. In een oogopslag kan men zien wat de beschikbare voorraad, producten en promoties zijn binnen de retail-organisatie. Hierdoor kan de retailer een 360 graden-merkbeleving bieden die consumenten in de huidige markt verwachten.

Het centre omvat in totaal meer dan 130 vierkante meter en is gebouwd rond een levensechte kledingwinkel. Deze opzet zorgt voor een inspirerende omgeving waarin retailers kunnen ervaren hoe technologieën in de praktijk worden toegepast. Tyco heeft in totaal vijftig scenario’s ontwikkeld die demonstreren hoe Inventory Intelligence (voorraadregistratie met behulp van RFID tags), Traffic Intelligence (intelligente klantentelling) en Electronic Article Surveillance (EAS) Intelligence (artikelbeveiliging tegen winkeldiefstal) naadloos gecombineerd kunnen worden om retailers een eenvoudige en efficiënte ondersteuning te bieden voor dagelijkse werkzaamheden in de winkel.

Retailers kunnen de experts van Tyco op een individuele basis raadplegen en zelf uitvinden hoe de oplossingen hen kunnen helpen bij de belangrijkste uitdagingen, zoals het verbeteren van de klantenservice en de voorraadregistratie in de winkel in combinatie met replenishment (het aanvullen) van ontbrekende maten en artikelnummers, het verbeteren van conversietarieven en het creëren van een aantrekkelijkere en positievere klantervaring. Dit alles leidt tot een hogere verkoop en winstgevendheid.

“In al onze gesprekken met retailers wordt duidelijk dat zij op zoek zijn naar innovatieve oplossingen om hen te helpen bij het verbeteren van de resultaten in de winkel en het bieden van een betere klantervaring”, zegt Alessandro Della Monica, Vice President Store Performance Solutions EMEA. “Ons nieuwe Retail Experience Centre biedt een mooie winkelomgeving waarin we de tastbare voordelen en return on investment van ons Store Performance Platform, TrueVue, kunnen laten zien. Het centre is binnen de markt ongeëvenaard en is een onschatbaar middel om ervoor te zorgen dat wij een volledig store performance-verhaal kunnen vertellen. En dit op een volledig geïntegreerde manier om zo retailverkoop te vergroten.”

Fashion House Düsseldorf is een internationaal erkende locatie voor de mode-industrie en bevat 250 showrooms waar modemerken hun collecties tonen. Tyco is op deze locatie de exclusieve aanbieder van retail-oplossingen.