Niscayah beveiligingspartner Ziekenhuis Gelderse Vallei

Niscayah gaat de totale beveiliging in het Ziekenhuis Gelderse Vallei vervangen en upgraden. Er komt een nieuw security management systeem, toegangscontrolesysteem, CCTV systeem, card management systeem, intercomsysteem, inbraaksignaleringssysteem en sleutelkasten.

“Begin 2010 zijn wij met Niscayah in contact gekomen. Doordat wij in het verleden diverse projecten hebben opgepakt, zonder een duidelijke langetermijnvisie, hadden wij op het gebied van beveiliging veel vragen”, zegt Angelique Honderdors, Hoofd Hoteldienst van de Gelderse Vallei. “Wij zijn begonnen met het in kaart brengen van de huidige situatie, eigenlijk een zogeheten 0-meting”, zegt Ard Kemna, Sales Manager bij Niscayah. “Vervolgens hebben wij samen met de Gelderse Vallei een langetermijnvisie ontwikkeld. In die lijn hebben wij een integrale beveiligingsoplossing opgezet, die voldoet aan de huidige vraag, maar ook klaar is voor de toekomst.” Honderdors: “Er is gekozen voor een aantal oplossingen waarbij wij in ons primaire proces enorm kosten kunnen besparen. Door systemen met elkaar te koppelen scheelt ons dat veel werk in de dagelijkse gang van zaken. Zo is het door de introductie van een card management systeem mogelijk om via de database van de personeelsadministratie autorisaties toe te kennen aan bijvoorbeeld het toegangscontrolesysteem, kledinguitgifte, sleuteluitgifte en multi-functionals. Bij in- en uitdiensttreding van een medewerker of bij functiewijzigingen worden de autorisaties direct aangepast en hoeven de wijzigingen niet meer in alle afzonderlijke systemen te worden doorgevoerd.”

Verder worden alle security- en safetysystemen geïntegreerd in een overkoepelend security management systeem. Kemna: “Dit zorgt niet alleen voor een uniforme uitstraling van de beveiliging, maar het verkleint ook de risico’s op het maken van fouten. Eigenlijk kan het complete draaiboek voor de beveiliging van de Gelderse Vallei in het security management systeem vast komen te liggen.”