Trigion en Enai ontwikkelen ‘Self Services’ oplossing

Trigion en Enai ontwikkelen ‘Self Services’ oplossing

Trigion en partner Enai hebben samen een nieuwe Self Services oplossing ontwikkeld. Het is een operationele online tool waarmee (beveiligings)installateurs en eindgebruikers relevante informatie persoonlijk en veilig kunnen borgen en beheren. Bestaande relaties van de Trigion AlarmServiceCentrale kunnen sinds 15 februari gebruik maken van de oplossing als aanvulling op de persoonlijke service van de fysieke helpdesk.

De AlarmServiceCentrale van Trigion ontvangt en verwerkt dagelijks ongeveer tweehonderdduizend (alarm)meldingen en behoort daarmee tot de grootste particuliere alarmcentrales (PAC’s) van Nederland. Het is een communicatiecentrum en lifeline voor duizenden opdrachtgevers en alle eigen medewerkers van de beveiligingsorganisatie. Een ruime meerderheid van de meldingen binnen een PAC wordt automatisch verwerkt via betrouwbare en intelligente software. Met eenvoud in veiligheid en comfort als basis ontwikkelt en implementeert Enai deze software voor alarm- en servicecentrales, waaronder die van Trigion.

In samenwerking zoeken beide partijen voortdurend naar oplossingen om de dienstverlening klantgerichter, effectiever en efficiënter te maken. De nieuwe Self Services oplossing is daaruit het laatste voortvloeisel. “Met deze nieuwe tool kunnen installateurs en eindgebruikers relevante informatie persoonlijk borgen en beheren. Daarmee krijgen ze direct zelf regie over de dienstverlening waarbij veiligheid en beveiliging optimaal gewaarborgd blijven”, aldus Ron Knaap, business unit manager AlarmServiceCentrale.

De nieuwe Self Service oplossing geldt in eerste instantie als aanvulling op de persoonlijke service van de fysieke helpdesk. “In combinatie met een aanbieding rond Private Comfortability, een oplossing voor veiligheid en comfort thuis, proberen we gebruikers echter te motiveren om zo snel mogelijk over te stappen.” Knaap verwacht dat medio 2016 ruim 90 procent van de bestaande relaties gebruik maakt van de Self Service oplossing.