Securitas start eigen label voor hospitality ‘Welkom!’

Securitas start eigen label voor hospitality ‘Welkom!’

Securitas is gestart met Welkom!, een eigen hospitalitylabel dat zich volledig richt op de bezoekbeleving bij verschillende soorten bedrijven en organisaties. Met Welkom! wil Securitas grote en kleine organisaties helpen bij het creƫren van een passende bezoekbeleving die naadloos aansluit op de identiteit van het bedrijf.

Ursula van Werkhoven van Welkom!: “De bezoekbeleving kent vele facetten. Naast de ontvangst zijn er het verblijf, het vertrek en tal van andere contactmomenten. Ook heb je te maken met verschillende soorten bezoekers; een klant, een sollicitant of de Raad van Bestuur, ze kijken allemaal met een andere blik.” Welkom! heeft als onderdeel van Securitas kunnen profiteren van de kennis van de beveiligingsorganisatie. Securitas heeft decennialang van dichtbij kunnen observeren hoe miljoenen mensen bedrijven binnenkomen en weer vertrekken, hoe mensen zich bewegen en gedragen, en hoe je mensen zich op hun gemak laat voelen.

Welkom! telt 120 contactmomenten die een bezoeker heeft bij een bedrijf. Al die momenten bepalen de indruk die het bezoek van de organisatie krijgt. Bedrijven kunnen met een quickscan laten nagaan hoe het ervoor staat met de meest voor de hand liggende contactmomenten. Van Werkhoven: “De bezoekbeleving staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van het gehele bedrijfsproces. Alle interne en externe partijen die invloed hebben op de bezoekbeleving (catering, schoonmaak, gebouwbeheer en zelfs de directie) moeten met de neuzen dezelfde kant op staan.”